Αρχική » ΕΣΠ – ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ 2023: Η ΛΑΘΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΕΣΠ – ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ 2023: Η ΛΑΘΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

by admin

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ: Η ΛΑΘΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 

Το υπό διαβούλευση φορολογικό νομοσχέδιο, όχι μόνο δημιουργεί αίσθημα άδικου στιγματισμού στον εμπορικό κόσμο, ο οποίος έχει αποδείξει έμπρακτα την φορολογική του συνείδηση, όχι μόνο στηρίζεται σε λάθος βάση, αλλά είναι σίγουρο ότι δεν θα φέρει και τα προσδοκώμενα, από το υπουργείο, αποτελέσματα.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Μια ματιά στο πλήθος των Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας πείθει και τον πλέον δύσπιστο, ότι είναι αδύνατον να υπολογίζονται τεκμαρτά και να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο φορολογικά, ανεξαρτήτως δραστηριότητας.
  • Είναι απολύτως ανεδαφικό να λογίζεται ότι μία επιχείρηση, ειδικά μικρή, έχει  πάντοτε κέρδη και σε κανέναν δεν θα γίνονται δεκτές ζημιές. Δηλαδή, όλοι και μέχρι την τελευταία μέρα που θα διακόψουν τη δραστηριότητά τους, αναμένεται ότι θα έχουν ικανοποιητική πελατεία, κέρδη, άρα και ένα ελάχιστο ορισμένο ετήσιο εισόδημα, το  οποίο θα αυξάνεται ανάλογα με τα έτη δραστηριοποίησης και τη συνολική μισθοδοσία.
  • Η παραπάνω παραδοχή φυσικά δημιουργεί και στρέβλωση στην αγορά, καθώς   επιχειρήσεις, διαφορετικής νομικής μορφής, κυρίως μεγάλου μεγέθους, θα έχουν τη δυνατότητα να έχουν και ζημιογόνες χρήσεις.
  • Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση καταργείται στην ουσία ο λογιστικός προσδιορισμός και η βασική παραδοχή φορολογικής δικαιοσύνης, ότι οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες φορολογούνται για τα κέρδη τους, δηλαδή έσοδα μείον έξοδα. Η αλλαγή αυτή θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα και στην ουσία θα οδηγήσει σε αύξηση της φοροαποφυγής.
  • Βλέπουμε να εξαλείφεται ο νόμος των συγκρουόμενων συμφερόντων, δηλαδή ό,τι είναι έξοδο για τον έναν, για κάποιον άλλο πρέπει να είναι έσοδο. Εκλείπει στην πράξη το κίνητρο για την συλλογή αποδείξεων και τιμολογίων εξόδων.
  • Επανερχόμαστε σε μοντέλα τεκμαρτής φορολογίας του παρελθόντος που έχουν αποτύχει και  καταργηθεί γιατί, όπως αποδείχθηκε, όχι μόνο δεν απέδιδαν, αλλά εν τέλει και συνολικά βοηθούσαν τους φοροδιαφεύγοντες.
  • Με αυτό το νομοσχέδιο απαξιώνεται ακόμη και η πορεία εξυγίανσης των φορολογικών εσόδων που βλέπαμε να βελτιώνεται κάθε χρόνο, στηριζόμενη στο σύστημα του λογιστικού προσδιορισμού.
  • Μία ακόμη λάθος παραδοχή του υπουργείου, είναι ότι η φοροδιαφυγή υπάρχει σε αυτούς που δηλώνουν λίγα, ακόμη και όταν κάνουν πολύ μικρούς τζίρους, αποκλείοντας την πιθανότητα κάποιοι να δηλώνουν αρκετά και να αποκρύπτουν περισσότερα.
  • Το νέο σύστημα καταργεί, αλλά εισάγει ένα νέο αυστηρότερο είδος τέλους επιτηδεύματος για όλους.
  • Βρίσκεται πολύ μακριά από την ελληνική πραγματικότητα, καθώς δεν λαμβάνει υπόψη του όλους εκείνους  που ασκούν «επιχειρηματικότητα ανάγκης», είτε είναι κοντά στη σύνταξη και λειτουργούν μικροκαταστήματα στο τέλος της καριέρας τους χάριν της συνταξιοδότησης. Όπως επίσης και μικροκαταστημάτων, που υπάρχουν για να συμπληρώνουν με ελάχιστους πόρους το εισόδημα της οικογένειας, το οποίο προέρχεται κατά βάση από άλλες πηγές.

Η φοροδιαφυγή, όπως και το παρεμπόριο, αποτελεί για εμάς αθέμιτο ανταγωνισμό και μπορεί να περιοριστεί, εφόσον:

  1. Προχωρήσει και εξελιχθεί η λογιστική απεικόνιση των επιχειρήσεων.
  2. Αξιοποιηθεί περαιτέρω η τεχνολογία με στοχευμένους ελέγχους. Δεν είναι δυνατόν την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης να γυρίζουμε δεκαετίες πίσω.
  3. Δοθούν τα ίδια κίνητρα για συλλογή αποδείξεων με ενιαίο αφορολόγητο όριο για όλους τους Έλληνες.
  4. Εφαρμοστεί ένα σταθερό και απλό φορολογικό σύστημα χωρίς εκπλήξεις.
  5. Μειωθούν οι φορολογικοί συντελεστές, αλλά και ο ΦΠΑ που παραμένει υψηλός και αποτελεί λόγο συναλλαγής.
  6. Επεκταθεί περαιτέρω η χρήση πλαστικού χρήματος με παράλληλη μείωση των τραπεζικών χρεώσεων.
  7. Αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του my DATA και συνεχιστεί η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών εργαλείων της ΑΑΔΕ.
  8. Ισχυροποιηθούν οι μηχανισμοί για τον περιορισμό του παρεμπορίου και του λαθρεμπορίου.
  9. Μειωθεί δραστικά ο μέσος χρόνος απονομής  φορολογικής δικαιοσύνης.
  10. Ενισχυθεί η φορολογική συνείδηση με επιβράβευση των συνεπών και καταπολέμηση των φαινομένων διαφθοράς.

Καλούμε το υπουργείο Οικονομικών να μην προχωρήσει στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο με την εξαγγελθείσα μορφή του.  Είναι απαραίτητο να υπάρξει ένας ουσιαστικός διάλογος με τους θεσμοθετημένους φορείς της αγοράς, ώστε σε ρεαλιστική βάση να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα φοροδιαφυγής και παραοικονομίας.

Τη στιγμή που γίνονται τεράστιες προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό της χώρας μας, είναι κρίμα να επιστρέφουμε σε φορολογικό Μεσαίωνα.

Γραφτείτε στο newsletter του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς για να μάθετε πρώτοι τα νέα της αγοράς.

Βρείτε τις προηγούμενες μας ενημερώσεις: Εβδομαδιαία Ενημέρωση

You may also like

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς είναι από τους αρχαιότερους εμπορικούς συλλόγους της χώρας, σύμφωνα με το ιδρυτικό καταστατικό του που έχει ημερομηνία 14 Φεβρουαρίου 1900.

Ο ρόλος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς είναι ιδιαίτερα σημαντικός σήμερα, που βρισκόμαστε ενώπιον μεγάλων προκλήσεων, διεθνών ανακατατάξεων, νέων οικονομικών και τεχνολογικών όρων.

Χρησιμοι Συνδεσμοι

© Copyright espireas.gr | All Rights Reserved  | Κατασκευή Ιστοσελίδων & Φιλοξενία Ιστοσελίδων απο την