Είσοδος



Forgot Password ?

 


Άρθρα

     

Print Friendly and PDFΕκτύπωσηPrint Friendly and PDFPDF

 Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς απέστειλε στα μέλη του την ακόλουθη επιστολή : 

ΘΕΜΑ: «ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ».

 

Αγαπητές και αγαπητοί Συνάδελφοι,

 

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Υπουργική Απόφαση 70330/30-6-2015 (ΦΕΚ 1421 Β), η οποία ρυθμίζει τις διαδικασίες για την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών και εμπόρων από τις πωλήσεις ή τις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών.

 

Στην Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς, θα τηρηθεί Μητρώο το οποίο θα περιλαμβάνει τους αναγνωρισμένους φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών, σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που προβλέπονται στην εν λόγω απόφαση.

 

Οι φορείς αυτοί θα φέρνουν τα μέρη σε επαφή για την εξεύρεση φιλικής λύσης, μέσω μίας απλής διαδικασίας δωρεάν για τους καταναλωτές, στην οποία θα έχουν πρόσβαση - με ηλεκτρονικό ή μη τρόπο - και τα δύο μέρη. Αν και η παράσταση δικηγόρου δεν είναι υποχρεωτική, ωστόσο, τα μέρη έχουν κάθε δικαίωμα εκπροσώπησης ή υποστήριξης σε οποιοδήποτε στάδιο της ως άνω διαδικασίας.

 

Επισημαίνεται, ότι τα μέρη διατηρούν το δικαίωμα αποχώρησης από τη διαδικασία σε οποιοδήποτε στάδιο. Εφόσον η διαδικασία καταλήξει σε συμφωνία, αυτή θα αποτυπώνεται σε σχετικό πρακτικό συμβιβασμού από τον φορέα επίλυσης και θα αποτελεί επίσημο εκτελεστό τίτλο. Είναι σημαντικό να αναφερθεί, ότι με την υποβολή αίτησης στον φορέα επίλυσης για την εξέταση μίας διαφοράς, διακόπτονται οι προθεσμίες που αφορούν στο δικαίωμα του καταναλωτή να προσφύγει στα δικαστήρια, οι οποίες αρχίζουν και πάλι να μετρούν μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

 

Αναφορικά με τις υποχρεώσεις του επιχειρηματία, εφόσον αυτός έχει δεσμευθεί να ακολουθεί την διαδικασία μέσω ενός συγκεκριμένου φορέα, τότε οφείλει να ενημερώσει σχετικά τους καταναλωτές, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον φορέα. Διαφορετικά, του γίνεται σύσταση για συμμόρφωση η οποία, σε περίπτωση που δεν ακολουθηθεί, αποτελεί τον προθάλαμο και την προϋπόθεση επιβολής κύρωσης και συγκεκριμένα προστίμου έως 1.000 ευρώ.

 

Για την εξωδικαστική επίλυση διαφορών που προκύπτουν από ηλεκτρονικές συμβάσεις πώλησης ή παροχής υπηρεσιών, θα δημιουργηθεί μία ενιαία ευρωπαϊκή πλατφόρμα, η οποία θα τεθεί σε λειτουργία από τον Ιανουάριο του 2016. Στη χώρα μας ως σημείο επαφής Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ) ορίζεται ο Συνήγορος του Καταναλωτή – Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας.

 

Κλείνοντας, πρέπει να σημειώσουμε ότι η διαδικασία δεν είναι υποχρεωτική. Δείχνει όμως σαφέστατα τις τάσεις που αρχίζουν να κυριαρχούν πλέον στην επίλυση των διαφορών, έχει χαμηλό κόστος αν δεν είναι πλήρως ανέξοδη και επιταχύνει την επίλυση της διαφοράς, που αλλιώς μπορεί να μείνει στάσιμη στα δικαστήρια για πολύ χρόνο, διευκολύνοντας κατά τον τρόπο αυτό τόσο τις επιχειρήσεις, όσο και τους καταναλωτές.

 

 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

 

           Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

                   ΤΑΣΟΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ                           ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΕΣΙΩΤΗΣ

Σχετικά Άρθρα
09.07.2015 Ο ΕΣΠ ΚΑΛΕΙ ΤΟΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΟ ΠΛΆΙΣΙΟ ΤΩΝ ΘΕΡΙΝΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ(7/9/2015) 12.12.2014 ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΖΗΤΑ Ο ΕΣΠ(11/12/2014) 27.01.2014.Παρουσίαση ''Go! Peraeus''(3/28/2014)
22.05.2015 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΠΙΔΕΙΞΗΣ ΜΟΔΑΣ 29 ΜΑΪΟΥ 2015 (5/22/2015) 17.07.2014 ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ (7/17/2014) 26.03.2014.Οί Νέες Διαδρομές τού ΟΑΣΑ στόν Πειραιά(3/26/2014)
12.12.2014 ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ(12/12/2014) 02.04.2014.Πασχαλινό Ωράριο Λειτουργίας Καταστημάτων(4/2/2014) 20.02.2014.Πληροφόριση καί Σχέδια Μονοδρομήσεων Πειραιά.(2/20/2014)
02.12.2014 ΝΕΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ, ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ & ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ(12/2/2014)