Είσοδος



Forgot Password ?

 


Άρθρα

     

Print Friendly and PDFΕκτύπωσηPrint Friendly and PDFPDF

Σύμφωνα με την νέα Αγορανομική Διάταξη Α2-1145/2012, άρθρο 1, «Μη έκδοση νομίμων παραστατικών – Δικαιώματα καταναλωτή» προβλέπονται τα εξής:

 

«1. Κατά την πώληση προϊόντων και παροχή υπηρεσιών και υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών, του Ποινικού Κώδικα και του ν. 2523/1997, ο καταναλωτής δεν υποχρεούται να καταβάλει το αντίτιμο εάν δεν λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο, όπως αυτό ορίζεται στις οικείες διατάξεις.

 

2. Για την εφαρμογή της παραγράφου 1, όλες οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης προϊόντων αναρτούν πινακίδα σε εμφανές σημείο του καταστήματος και συγκεκριμένα πλησίον του ταμείου συναλλαγής στην οποία αναγράφεται με ευδιάκριτα και κεφαλαία γράμματα η ένδειξη σε ελληνική και αγγλική γλώσσα ως εξής: «Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΛΑΒΕΙ ΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ (ΑΠΟΔΕΙΞΗ−ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ)» «CONSUMER IS ΝΟΤ OBLIGED TO PAY IF THE NOTICE OF PAYMENT HAS ΝΟΤ BEEN RECEIVED (RECEIPT − INVOICE)».

 

3. Για την εφαρμογή της παραγράφου 1, οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών αναγράφουν σε εμφανές σημείο του τηρούμενου τιμοκαταλόγου, με κεφαλαία γράμματα, ιδίου μεγέθους με τις τιμολογούμενες υπηρεσίες, την ένδειξη: «Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΛΑΒΕΙ ΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ (ΑΠΟΔΕΙΞΗ−ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ)» και εφόσον ο τιμοκατάλογος τηρείται και στην αγγλική γλώσσα και την ένδειξη: «CONSUMER IS ΝΟΤ OBLIGED TO PAY IF THE NOTICE OF PAYMENT HAS ΝΟΤ BEEN RECEIVED (RECEIPT − INVOICE)». Η ρύθμιση αυτή καταλαμβάνει και τα καταστήματα εστίασης και αναψυχής, με την ως άνω ένδειξη να αναγράφεται σε εμφανές σημείο του τιμοκαταλόγου με κεφαλαία γράμματα, ίδιου μεγέθους με τη γραμματοσειρά των προσφερόμενων ειδών».

 

Επομένως, η απλή ανάρτηση της παραπάνω πινακίδας, είναι υποχρεωτική και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της επιχείρησης, προβλέπεται η επιβολή διοικητικού προστίμου 1000 €. 

 

Αυτό βέβαια ουδόλως σημαίνει ότι θα μπορούν κάποιοι κακόπιστοι καταναλωτές να μπαίνουν στα μαγαζιά μας, να αρπάζουν προϊόντα και να φεύγουν με την δικαιολογία ότι δεν τους εκδώσαμε απόδειξη.  Η πράξη αυτή εξακολουθεί να ισοδυναμεί με κλοπή και να διώκεται ποινικά. 

 

Με την ευκαιρία της υποχρέωσης αυτής, καλό είναι να συμπεριληφθεί στην πινακίδα και η πολιτική που ακολουθεί η επιχείρηση όσον αφορά τις αλλαγές ειδών, την επιστροφή χρημάτων κ.λπ., προς ενημέρωση των καταναλωτών.

Σχετικά Άρθρα
04.01.2017 ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ - ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2017(1/13/2017) 13.05.2016 ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΠΟ 14 ΕΩΣ 24 ΜΑΪΟΥ 2016(5/13/2016) 26.10.2015 ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ(10/26/2015)
21.11.2016 Α BLACK FRIDAY ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΡΜΑΝΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ(11/21/2016) 13.05.2016 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΕΣΠ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΕΣΕΕ ΜΕ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΑΠΟ 14-24 ΜΑΪΟΥ 2016 ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ(5/13/2016) 22.10.2015 ΕΝΑΡΞΗ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗΣ ΕΚΠΤΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΕΩΣ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2015(10/22/2015)
27.10.2016 ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗΣ ΕΚΠΤΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΑΠΟ 1 ΕΩΣ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016 ΚΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΜΠ. ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016(11/3/2016) 08.01.2016 ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ- ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016(1/15/2016) 14.07.2015 ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ 2015(7/14/2015)
07.07.2016 ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΘΕΡΙΝΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ - ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016(7/7/2016)